Jouw product
in de spotlights
Zo werkt Speekly

Opdracht plaatsen
Het kost je slechts 5 minuten om een opdracht te plaatsen. Kies eenvoudig de juiste lengte, het formaat en de editing services voor jouw UGC-video.

Sollicitaties ontvangen
Zodra je opdracht geplaatst is, kunnen creators op je opdracht solliciteren. Kies de juiste creators op basis van hun setcard die bestaat uit een sollicitatievideo, referentievideo's en beoordelingen van eerdere opdrachten.

Via chat communiceren
Gebruik de chat voor persoonlijk contact met je creators. Leer elkaar kennen, stel en beantwoord vragen en wissel van gedachten over de video.

UGC video inzetten
Klaar voor gebruik! Je ontvangt de UGC-video uiterlijk 7 dagen nadat de creators je product hebben ontvangen.
Meer dan 5.000 UGC creators
staan in de startblokken om jouw UGC-video te maken. De gemiddelde klantwaardering van onze creators is 4,7 op een schaal van 5.

Case Studies
Lees meer over hoe topmerken User Generated Content gebruiken
FAQ
-
Zodra je je gratis op ons platform hebt geregisteerd, kun je meteen een opdracht plaatsen voor een UGC-video. Zodra de opdracht is geplaatst, kunnen onze creators op je opdracht solliciteren. Kies de juiste creators op basis van hun setcard die bestaat uit een sollicitatievideo, referentievideo's en beoordelingen van eerdere opdrachten. Je ontvangt de UGC-video uiterlijk 7 dagen nadat de creators je product hebben ontvangen.
-
De prijzen van de UGC-video's zijn afhankelijk van de gewenste lengte van de video. Je kunt al een UGC-video bestellen vanaf €79:
15 seconden = €79
30 seconden = €99
60 seconden = €119We bieden ook editing services, zoals ondertiteling (€19), achtergrondmuziek (€19) en geanimeerde call-outs (€29).
Het is mogelijk om foto's te bestellen (€15 per foto) en extra, losse hooks (€29 per hook).
Als je ook het ruwe materiaal of sfeerbeelden af wilt nemen (of andere extra's), dan maken we daar eerst een aparte prijsafspraak voor. De betaling wordt eenvoudig geregeld via een upsell in de chat.
-
Zodra de opgeleverde UGC-video door jou is geaccepteerd, worden de rechten op de video aan jou overgedragen. Je kunt de video dus vrij gebruiken voor reclamedoeleinden (zoals advertentiecampagnes).
-
Ja het werkt ook voor diensten en apps. Geef dit duidelijk aan in de briefing stap, zodat de creator weet dat ze voor deze opdracht geen product ontvangen. Het voordeel van dit soort opdrachten is dat ze sneller geleverd kunnen worden, omdat er geen verzendtijd voor het product bij komt.
-
Met de inzet van UGC verlaag je je advertentiekosten en verhoog je de conversie.
Dat komt, doordat "normale" advertenties binnen enkele seconden worden herkend en weggeklikt, nog voordat gebruikers weten waar de advertentie over gaat. Dit fenomeen wordt bannerblindheid genoemd. Authentieke UGC-video's trekken juist de aandacht en nieuwsgierigheid van de consument. Het zijn échte mensen, die échte productvideo's maken. En dat wekt vertrouwen.
Daarnaast kun je met UGC-video's de stijgende kosten voor digitale advertenties drukken.
- UGC-video's nestelen zich in de feed van de consument en vallen daarom niet op als reclame.
- De creators tonen het product in actie in hun eigen leefomgeving en creëren zo vertrouwen en nabijheid.
-
UGC is content die is gemaakt door gebruikers van een product of dienst. De focus ligt op het delen van ervaringen. UGC-video's zijn het afgelopen jaar populair geworden, omdat ze opgaan in de organische stroom van andere inhoud, vooral op sociale media, en niet als reclame worden gezien. De acceptatie van dit type advertentievideo's is enorm toegenomen, waardoor KPI's in online marketing aanzienlijk verbeteren.
