In drie stappen Aan de slag!

Stap 1 - de briefing

De inhoud van de briefing verschilt per opdracht. Elk merk en elk product is immers anders. Maar ook de het detailniveau van een briefing kan variëren. Briefings kunnen strak geregisseerd zijn, of juist heel "vrij" met veel ruimte voor creativiteit.

In ieder geval geldt voor beide smaken: bestudeer de briefing goed, vóórdat je aan de slag gaat!

Stap 2 - de voorbereiding

Je kunt je goed op je opdracht voorbereiden door de website van het merk of het product te bekijken. Daarnaast kun je de volgende stappen doorlopen:

  • Hook Met welke openingsscène kan ik de aandacht van de kijker trekken?
  • Hoofdzaak Wat wil ik vertellen over het product (USP's, voordelen)?
  • CTA Waar moet ik de kijker tot oproepen? Wat wil ik dat de kijker doet na het zien van deze video?

Stap 3 - de opname

Neem je video, als het kan, overdag op. Natuurlijk daglicht zorgt voor het perfecte licht voor een perfecte video.

Veel plezier met het maken van je video's!