Stappenplan Hoe ga je te werk

Voor het produceren van een UGC-video is het verstandig om de volgende elementen in acht te nemen:

  1. Onderzoek - Begrijp de doelgroep, analyseer concurrenten, product deep dives

  2. Ideeën bedenken voor advertentiethema's en invalshoeken - Brainstorm over creatieve thema's die resoneren met de doelgroep en ontwikkel unieke invalshoeken die de USP's van het product benadrukken

  3. Script schrijven - Maak overtuigende scripts die het publiek boeien, informeren en overtuigen. Zorg ervoor dat scripts aansluiten bij de gekozen thema’s en invalshoeken.

We hebben hier een uitgebreide blog over geschreven.

Productie Voorbeeld script

Geluidskwaliteit: Zorg ervoor dat het geluid helder is zonder haperingen of achtergrondgeluiden. Controleer voor het uploaden van de video of het geluid de gehele video op hetzelfde volume is.

Casual en Toegankelijk: De kledingstijl en setting moeten casual zijn, om een breed publiek aan te spreken en te voorkomen dat het te formeel of zakelijk overkomt. Geen overhemden of nette truien. Kies bijvoorbeeld voor een t-shirt of een hoodie.

Spreek het script volledig in terwijl je jezelf filmt. Let hierbij op de belichting en je omgeving.

  1. Hook (0:00 - 0:03 seconden)
    Beeld: Creator kijkt teleurgesteld naar een wekker die afgaat.
    Voice-over: Weer opstaan voor een baan die niet bij je past?

  2. Probleem (0:04 - 0:08 seconden)
    Beeld: De persoon zit thuis, scrollend door vacatures, duidelijk gefrustreerd.
    Voice-over: Vast in een baan dat niet voldoet aan je verwachtingen?

  3. Oplossing: Artiflex (0:09 - 0:15 seconden)
    Beeld: De persoon ontdekt Artiflex online en begint geïnteresseerd te raken. Shot vanaf achter, meekijken over schouder op scherm naar website Artiflex (plaats hier pagina link)
    Voice-over: Dat veranderde toen ik Artiflex ontdekte. Zij begrepen wat ik zocht.

  4. USP's: Persoonlijke Match (0:16 - 0:23 seconden)
    Beeld: De persoon start met een nieuwe baan en kijkt zichtbaar blij als zijn wekker gaat.
    Voice-over: Bij Artiflex draait het om jouw verhaal en jouw carrière ambities.

  5. Call-to-Action (0:24 - 0:30 seconden)
    Beeld: De creator stapt enthousiast de deur uit om naar werk te gaan. Zorg dat de kleding past bij het soort vacatures die Artiflex aanbiedt.
    Voice-over: Klaar voor een baan die écht past? Ontdek je mogelijkheden bij Artiflex. Solliciteer vandaag nog!

Voorbeeld script

Jouw merk x Speekly

Registreer nu, ontvang aanmeldingen van geschikte creators en laat je UGC-video's produceren

Vanaf €79 per UGC video