Een goede sollicitatievideo Tips-and-Tricks

Een leuke, persoonlijke sollicitatievideo vergroot de kans dat jij wordt uitgekozen!

Via je sollicitatievideo krijgt een merk een eerste indruk van jou als content creator.

Het merk wil graag zien hoe je op camera overkomt. Het is belangrijk dat de video van goede kwaliteit is. Zorg voor goede verlichting - daglicht werkt het allerbeste. Zorg ervoor dat de camera niet in selfie-modus staat, maar dat je de camera op de achterkant van je telefoon gebruikt. Dit geeft het beste resultaat.

Let op: neem je sollicitatievideo (en alle andere video’s die je voor Speekly maakt) niet op in apps als Instagram, TikTok of andere bewerkingsapps. En gebruik geen filters. De kwaliteit van deze video’s is vaak minder.

Vertel in je video wie je bent, wat je graag doet, waar je interesses liggen en (het belangrijkste) waarom het merk jou moet kiezen voor de video. Zo krijgt het merk een goed beeld van jou en kunnen ze bepalen of jij binnen hun doelgroep past. Je begrijpt dat hoe spontaner en pakkender de video is, hoe groter de kans is dat ze jou uitkiezen. En wees niet bang om lekker jezelf te zijn: merken zijn op zoek naar authenticiteit.

Hoe zou je dit kunnen aanpakken?

Film eerst een paar fragmenten met je gezicht duidelijk in beeld. Let op: gebruik de camera op de achterkant van je telefoon en zorg dat je telefoon stabiel staat. Vervolgens kun je laten zien wat je hobby’s zijn en daar fragmenten van toevoegen. Zorg ervoor dat je video niet te lang is: een sollicitatievideo van 30-60 seconden is perfect!