De eerste verhaallijn, “Mythbuster”, is vooral gericht op jongeren die voor het eerst een belastingaangifte invullen. In de vier hooks worden verschillende vragen over de typische mythes rond belastingen gesteld en uitgelegd. Het doel is om vertrouwen op te bouwen bij gebruikers en hun angst voor de eerste belastingaangifte weg te nemen.
De tweede verhaallijn, “Eager Beaver”, richt zich op het gebruiksgemak en de USP's van het product. Daarnaast willen de Eager Beavers alle belangrijke zaken zo snel mogelijk van zich afzetten en in januari hun belastingaangifte voor het vorige jaar rond hebben. In deze verhaallijn werden geen verschillende hooks getest, alleen de lengte van de video's werd vergeleken.
In de derde verhaallijn schreef de Pro Creator zelf de briefings na een eerdere ontmoeting met het merk en Speekly. Naast twee verschillende formats werden ook drie verschillende situaties beschreven. Dit heeft als voordeel dat de creator zijn content nog authentieker kan overbrengen op de gebruikers en zijn creatieve expertise kan inbrengen. De drie verschillende situaties - Straight Forward, Roleplay en Emotioneel - maken het mogelijk om de aanpak te analyseren in een A/B-test.