Registreren

Zo maak je de perfecte hook

Slechte hook = slechte video

90% van de UGC video's mislukken in de eerste 3 seconden - geldt dit ook voor jouw video's? 🧐

Je kunt deze 5 indicatoren gebruiken om te herkennen of je hook slecht presteert:

1️⃣ Korte kijktijd - gebruikers kijken minder dan 3 seconden naar je video.

2️⃣ Weinig engagement - nauwelijks likes, opmerkingen of shares.

3️⃣ Hoog skip-rate - kijkers slaan je advertentie snel over.

4️⃣ Laag conversiepercentage - nauwelijks conversies ondanks hoge advertentie uitgaven.

5️⃣ Geen reacties - laag aantal commentaren.

Maar hoe ziet een sterke hook eruit en hoe bouw je hem op de juiste manier op? 🧐

Alleen content die je meteen pakt, blijft hangen 🎣

De hook is het eerste wat kijkers zien in je UGC video - en beslist binnen een paar seconden of ze blijven kijken of blijven scrollen. Een goede hook zorgt daarom voor:
Hogere kijktijd: Hoe langer gebruikers de video bekijken, hoe meer deze wordt afgespeeld door het algoritme en een grotere doelgroep bereikt.
✔ Meer engagement:
Een pakkende hook leidt tot meer reacties, likes en shares - wat een directe impact heeft op de videoprestaties en het videobereik.
Betere conversie: Een sterke hook heeft een directe impact op conversies, vooral bij advertenties, omdat het de interesse van de doelgroep wekt en hen sneller tot kopen aanzet.

Via Speekly konden we onze contentstrategie met succes in een nieuwe richting sturen, deze naar nieuwe proporties opschalen en nog betere prestaties bereiken dan voorheen.
Leah Bell Team Lead Marketing Strategy bij DR SMILE

Klaar voor jouw UGC doorbraak?

Onze managed service kan je ook helpen om je contentstrategie op te schalen dankzij UGC en video's te produceren die van jouw product een ster maken

Ontvang gratis advies