Sinds half mei heeft air up via Speekly 24 creators opdracht gegeven die voor 5 verschillende markten content in het Duits, Italiaans en Nederlands hebben gemaakt.
UGC in de startblokken
In mei 2022 begon air up met het testen van UGC-advertenties met een interne UGC-strategie. Voor dit doeleinde werden de content en de bijbehorende buy-outs bij influencers ondergebracht met wie ze al eerder hadden samengewerkt. Al in de startblokken werd duidelijk dat UGC duidelijk beter presteerde dan klassieke merk advertenties. Vanwege een complex intern proces kon UGC echter niet in de gewenste mate worden opgeschaald.
Strategie en doel
Om een aanzienlijke hoeveelheid UGC te verkrijgen, vertrouwt air up nu op Speekly om verschillende videoadvertenties vanuit verschillende perspectieven te produceren. Het doel: voortdurend een bibliotheek met UGC-advertenties op te bouwen die specifiek ingezet kunnen worden om de TikTok- en Meta Ads Manager te vullen met goed presterende advertenties.
air up vertrouwt op korte UGC-video's van ongeveer 30 seconden, die volgens hetzelfde principe voor verschillende markten worden gebriefd:
Videostroom
De video's bestaan uit een mix van B-roll materiaal en scènes, waarin de creator de gebruiker rechtstreeks in de camera aanspreekt. De video’s beginnen altijd met een unieke hook om de aandacht van de gebruiker te trekken, waarna het probleem wordt beschreven. Daarna volgt de oplossing, inclusief productpresentatie. De video eindigt met een call to action. Elke scène wordt door het Air Up-team individueel aan de creator gebrieft met een origineel geluid en visuele volgorde per scène.