Als je regelmatig creatives maakt of advertenties plaatst, ken je waarschijnlijk het probleem: sommige werken geweldig - andere floppen.
Hoe komt dat? Dit is precies waar strategische tests om de hoek komen kijken.
Ontdek hoe het werkt in onze gratis gids voor advertentietesten! ⬇️
Waarom testen van advertenties zo belangrijk is 💡
Sterk begin, groot effect
Een sterke hook kan de doorkijkratio van je video tot 38% verhogen en zo conversies stimuleren. Je kunt er alleen achter komen welke hook het beste werkt door het te testen.
Echt leren in plaats van puzzels
In plaats van te raden wat werkt voor je merk, kun je verschillende videovarianten tegen elkaar testen. Alleen zo kom je erachter wat je doelgroep echt aanspreekt.
Prestaties aanzienlijk verbeteren
Volgens analyses behalen merken die herhaaldelijk varianten testen gemiddeld 20-50% betere resultaten, bijvoorbeeld in termen van click-through rate (CTR) of kosten per acquisitie (CPA).
Waar je nog meer rekening mee moet houden, wat je kunt testen en wat je moet vermijden, lees je in onze gratis gids voor advertentietests 🧪 ⬇️