Registreren

Schrijf een briefing die werkt

Heb je de laatste tijd nagedacht over hoe je nog meer uit je content kunt halen?

Creators kunnen slechts zo goed zijn als de briefing die ze van je krijgen - en dat omvat niet alleen informatie over een product, maar ook gewenste scènes, safezones en nog veel meer.

In onze gratis gids vind je alles wat je moet weten over briefing do's & don'ts, veilige zones, tips en nog veel meer! ⬇️

Wat je moet vermijden in briefings 👎🏼

Wil je dat je volgende UGC video een hit wordt op sociale media of een advertentie met topprestaties? Dan moet je de volgende drie dingen vermijden:

❌ Te vaag in verwachtingen

“Vertel ons gewoon iets over het product en waarom je het leuk vindt.”
→ Dat is erg vaag. Creators hebben een duidelijke richting nodig - anders is de content misschien wel goed, maar niet wat je in gedachten had.

❌ Geen duidelijke hook

De creator moet gewoon beginnen met praten, zonder emotionele triggers of pijnpunten.
→ Zonder een pakkend begin scrollen mensen meteen verder. De eerste 3 seconden zijn cruciaal.

❌ Geen voorbeelden

Verwacht van creators dat ze weten wat “goed” voor jou betekent.
→ Zonder referenties weet niemand welke kwaliteit, tonaliteit of effect je voor je video wilt. 

Wil je nog meer do's en don'ts over briefings? Download dan nu onze gratis gids!

Via Speekly konden we onze contentstrategie met succes in een nieuwe richting sturen, deze naar nieuwe proporties opschalen en nog betere prestaties bereiken dan voorheen.
Leah Bell Team Lead Marketing Strategy bij DR SMILE

Klaar voor jouw UGC doorbraak?

Onze managed service kan je ook helpen om je contentstrategie op te schalen dankzij UGC en video's te produceren die van jouw product een ster maken

Ontvang gratis advies